31.3.09

Game

Första matchen för säsongen 09 är avklarad. Hur gick det? Fick spela från start som vänster ytterback (fick 55 minuter). Besitter ingen vidare vänster fot... men men krigade varje minut som jag var på planen. Kände oerhört mycket press på mig inför matchen, så här i efterhand så tycker jag att jag gjorde en helt godkänd insats. Mitt mål var att spela så enkelt, hålla i bollen. Inte att skicka iväg den direkt och bli av med den. Ingen stress. Även som lag lyckades vi utmärkt på den punkten, vi spelade bra fotboll. Sansat...

Säsongens första varning kom i den 27:de minuten, gick lite väl hårt i en duell och varningen var inte så mycket att snacka om. Förra säsongen blev det tre... hur många blir det i år?

Givetvis vann vi, lagets senaste nyförvärv från Småland stod bakom alla tre målen dvs ett äkta Hattrick, 3-0 mot ett Dala-Floda som inte var värst bra. Har de i serien förövrigt. Men vi spelade även ruggigt bra, kan bli en härlig säsong det här.

Inga kommentarer: