24.3.09

It´s 2 late, lads!

  • De första blå-vita poängen inkasserades ikväll, efter 2-4 segern borta mot Västerås. Tyvärr så vaknar vi alldeles för sent, tåget har redan gått. Kul för Växjö, de vann ikväll mot aik. Jag önskar Växjö all lycka, vore oerhört roligt om dem lyckas kvalificera sig till Elitserien. Speciellt roligt vore det med tänke på deras "smala" budget.
  • Angående "turbulensen" runt Leksand vill jag säga följande. Om föreningen bestämmer sig för att sparka sportchefen så vill jag att resten av styrelsen följer med, inklusive VD:n. Jag är av den åsikten att man sparkar alla eller så sparkar man ingen. Tycker absolut inte att sportchefen förkännar att pekas ut som det "svarta fåret". Sen när det gäller "storsponsorn" och hans uttalande vill jag bara säga att han till nästa intervju kan 1. fixa håret 2. raka sig 3. fixa ett förberett tal (bättre vokabulär tack). Dessutom ska han absolut inte lägga sig i hur styrelsen jobbar, jag tycker att han förstörde ganska mycket då han förra året "värvade" Ed Belfour, huvudsakligen till sin egen vinning. Jag ser den värvningen mer som ett PR-jobb åt "storsponsorns" företag än som en drömvärvning åt Leksand.
  • Skola imorgon, fotbollsträning på kvällen. Gäller att jag presterar, match söndag nämligen. Spelade ytterback i måndags förövrig igen. Gick bättre än förra veckan. Börjar få lite snurr på det faktiskt, tror dock att jag inte klarar en riktig match än. Lätt att jag skulle bli utspelad.

Inga kommentarer: