6.4.09

Hemma


Hemma, efter tre underbara dagar i Dublin, Irland. Vi hade verkligen tur med vädret, sol varje dag och minst 17 grader. Under min tid i Dublin så har jag bland annat lärt mig att dricka Guinness. Det är inte så hemskt som det var i London för ett år sedan då jag drack Guinness för första gången. Guinness bryggeriet är verkligen ett turistmagnet. Jag är mäkta imponerad över antalet besökare och antalet glas öl som serveras varje dag. Sen kan man också tilläga att 2/3 av alla besökare är kvinnor, det gör ju inte saken sämre precis. Irland är inte enbart Guinness, på Irland så görs kanske världens bästa whiskey!? En av världens bästa destillerier ligger just i Dublin, syftar givetvis på Jameson. Vilket äventyr. Oerhört intressant berättelse om hur whiskey tillverkas. Skillnaden mellan amerikansk, skottsk och irländsk whiskey är: amerikansk whiskey destilleras enbart en gång, skottsk två medan irländsk whiskey destilleras tre gånger!

Ännu en av Europas många huvudstäder är avverkad! Inte många kvar.

Inga kommentarer: