16.3.09

Första konstgrästräningen är avklarad

Den första träningen på konstgräset är avklarad. Mäktig känsla. Speciellt när man kör in mot idrottsplatsen och strålkastarna runt planen är på. Jag blir så taggad av att se det. Hjärtat börjar samtidigt att slå lite fortare. Man får helt enkelt den där känslan "Nu kör vi så det ryker". Fick mycket riktigt spela höger ytterback, så här efteråt kan jag säga att det känns som att jag inte hör hemma där. När jag var på motståndarnas planhalva så gick det bra. Dribblingar och passningar, allt gick. Men medan jag var på den egna planhalvan så var man så där stel. Jag vågade inte dribbla, ville bara bli av med bollen. Sen har jag ingen aning om vilka löpningar en ytterback ska ta. Jag har även ingen aning om positionsspelet. Så det ser ut som jag stannar hemma på toppen. Det kanske inte är läge heller att skola om sig när det är drygt en månad till seriepremiär, det är även så att det kommer bli oerhörd konkurrens i år om spelplatserna. Allt detta pga farmaavtalet mellan Tällberg och Leksand. Vilket i sig är positivt!


Vill avsluta inlägget med det tråkiga överfallet på Leksands stjärnback Niemi. Mycket sorgligt men framförallt fult, kan inte förstå att det finns människor där ute som menar att tacklingen var korrekt samt att Niemi är en kärringar som inte (stod) upp!?? Antingen är ni helt blåsta i skallen eller så vill ni spela (tuffa)? Vill samtidigt citera Superstars krönikör som ikväll skrev att trots allt så är det här en lek och hockey ska inte behöva skörda dödsoffer. Niemis skador var under natten livshotade. Det jag vill poängtera med den meningen är att supportrar kan skoja om varandra, ha olika ramsor, roliga historier om rival lagen men när det blir så här som det blev med Niemi då tycker jag att man ska vara ödmjuk mot varandra. Då är det verkligen inte läge att komma med kommentarer som tex "tacklingen var schyst, han borde klarat av den".

Skänker en tanke til Niemi, hoppas han kryar på sig ultra snabbt. Det är fint av alla supportrar (från olika lag) landet över som har skickat en hälsning till Niemi. Det är uppskattat.

Förövrigt så tycker jag att Expressens hockeybloggare Monten skriver jäkligt bra. Ta gärna en titt på hans blogg. Ska inte lägga mycket tid på domaren heller, Uffe dömde ju som sagt sista derbyt för säsongen 08-09 mellan Leksand och något lag från norra Dalarna som spelar i röda tröjor. Ja, då gjorde han bort sig, skrev om det här på bloggen. I går var han inte bättre, vet inte vad jag ska använda för ord för att förklara hans usla insats igår. Han sög rent utsagt, hoppas såsom många andra att han har gjort sitt för säsongen 08-09 men även för nästa och nästkommande säsong!

Nu börjar det bli sent... dags att lägga sig.

Inga kommentarer: